Ankor Wat, Bangkok en meer - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Regien Vijzelaar - WaarBenJij.nu Ankor Wat, Bangkok en meer - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Regien Vijzelaar - WaarBenJij.nu

Ankor Wat, Bangkok en meer

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Regien

27 Augustus 2010 | Maleisië, Cameron Highlands

Hee allemaal!

Zo, waar waren we gebleven ;) Het is alweer eventjes terug dat er een verhaaltje van mijn kant kwam, maar Ankor Wat was heel gaaf! Na wat twijfelen hadden we besloten een dagkaart te doen en geen pass-partout van 3 dagen, en dat is helemaal niet tegengevallen. Vroeg op, want de zon zou opkomen tegen half 6 dus rond kwart over 5 struinden wij de eerste tempel al binnen. Wat met de zonsopkomst gave foto’s opleverde! Daarna met onze tuk-tuk driver een groot deel van het gehele complex overgeraced (er stond nog net geen formule 1 op de zijkant van z’n tuk-tuk) en echt hele gave en vooral ook oude dingen gezien. Tegen 4en waren we de tempels wel echt (echt wel) moe en zat, maar hadden we een mooie dag gehad. Hierna dus even heerlijk afgekoeld in het zwembad van ons hotel (ja die luxe konden we niet weerstaan bij de keuze van ons hostel). De dag na Ankor Wat nog 1 dagje in Siem Reap gebleven om de stad te bekijken en uiteindelijk toch nog een film gekeken over de ‘killing fields’ en het Pol Pot regime in Cambodja. Dit was de dag ervoor totaal mislukt omdat de bioscoop-boy ‘too-many-beers’ had gedronken (wat we hem niet kwalijk konden nemen want voor 50 cent had je een flinke pint!). Maar de arme knul kon niet eens meer lopen, (nadat z’n vriendin hem rechtop had gezet en losgelaten viel ie meteen weer om) laat staan dat ie de film apparatuur aan het draaien kreeg. Geen film dus die dag ;).
Na Siem Reap doorgereisd naar Bangkok en het daar 3 dagen uitgehouden (bloed, zweet en tranen). Gelukkig kwam Lindy ons versterken op onze 1na laatste dag in Bangkok. Best wel gaaf dat je daar dan nog weer het nichtje van Vincent tegen kan komen, dus samen even een biertje gedaan en reisverhalen uitgewisseld =). Bangkok zelf, tja, heel druk, rommelig en veel markten (vooral handig voor slippers voor Vincent, z’n reefs hadden het nu toch echt opgegeven, we zijn ondertussen al 2 paar andere flipflops verder..). En Grand palace was echt Grand.
Na Bangkok een treinreis gemaakt van ruim 24 uur om in 1 keer tot aan de grens met Maleisie te komen, Dit duurde lang, maar was wel comfortabel, want in deze sleeper-train konden we ook nog daadwerkelijk sleepen! Dus goed te doen. En na de grens met Maleisie veilig te zijn overgestoken kwam ons paradijsje in beeld: Perhentian Islands. It is blue and big, it’s the ocean! Het was echt een paradijsje, en we zijn daar dus ook veel langer gebleven dan gepland ;) Ennn ik heb er m’n duikbrevet gehaald! Dus nu mag ik legaal blub-blub zeggen tegen de vissen onder water. Vooral het leren duiken vond ik een hele leuke ervaring. Vincent heeft er 6 fun-dives gemaakt en kwam vooral heel enthousiast terug van de nachtduik. Helaas ben ik daarna 2 dagen goed ziek geweest met flinke koorst (wat een goede reden was om nog een dagje langer te blijven (A)) en heeft Vin er lelijk z’n rib gekneusd (we bleven nog een dagje langer, maar hangen nu snachts in bed nog steeds over naar 1 kant). En uiteindelijk na 7 dagen paradijs begint dat toch ook weer te vervelen (Vincent heeft nog nooit zoveel boeken in zo’n korte tijd uitgelezen (meer dan ik!!) en dus door naar de Cameron Highlands, waar we nu zitten in lange broeken en regenjassen. Brrr, het is hier toch zeker 10 graden kouder! Vandaag tea plantages bezocht en gepoogd butterflies op de foto te zetten in de butterfly-garden ;) Morgen gaan we door naar Kuala Lumpur, waar we onze laatste dagen zullen slijten voordat we weer terug vliegen naar A’dam. Hoe is het weer daar? Moeten we al sjaals en wanten aanschaffen?
Tot snel!

Xxx Regien en Vincent

• 28 Augustus 2010 - 20:42

Siem:

Regien,
    Gefeliciteerd met je duikbrevet.Altijd gemakkelijk voor het geval je volgend jaar weer zo'n mooie reis gaat maken naar tropische eilanden met duikactiviteiten. Maar ook zonder te duiken is er veel moois te zien, zoals de fotos aangeven.
    Jullie duiken de laatste week van de vakantie in. Dat wordt een stedentrip, zeker interessant. Begin alvast maar een beetje aan Holland te denken, dan ben je sowieso van de griep of welke andere gemene bacillenaanval af. De boerenkool groeit hier goed en daarmee de vitaminevoorraad. Het waait af en toe flink en de weergoden zijn heel royaal met buien.
    Pak nog een paar mooie dagen mee!
    Groet Siem

• 30 Augustus 2010 - 07:42

Bart:

Mooie fotos regien!

Ziet eruit alsof je het goed naar je zin hebt.

Wanten en sjaals zijn hier geen overbodige luxe:)

Groetjes

• 15 September 2010 - 06:39

Jonne:

Hey wereldreiziger!

Zo te horen zijn jullie erg aan het genieten in het verre Azië. Als jullie terug zijn misschien een keer wat afspreken, zodat ik alle verhalen kan horen en foto's kan zien. Voor Nederland is het handig om in ieder geval de plu weer uit de kast te halen. Nog heel veel plezier!

Veel liefs Jonne