Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Regien Vijzelaar - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Regien Vijzelaar - WaarBenJij.nu

Singapore

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Regien

18 Juli 2010 | Singapore, Singapore

Hee allemaal,

Hier een berichtje uit Singapore. De eerste dag hier zit er alweer op! We hebben vandaag in Singapore onwijs veel gezien. De vlucht ging eigenlijk voorspoedig, we hadden redelijk wat ruimte in alle vliegtuigen, en alleen een half uurtje vertraging op onze 2de stop in Taipei. (Waar Vincent overigens als zijnde 'freak' op video-film werd gezet) de mensen verbazen zich hier over zijn lengte en blonde haar~(er werd vanmiddag zelfs gevraagd of ze een foto van hem mochten maken)
Na ruim 20 uur vliegen kwamen we om 20.45 lokale tijd aan in Singapore, waar vandaan eigenlijk een bus zou vertrekken die we van te voren hadden gereserveerd, om ons rechtstreeks naar het hostel te brengen, ware het niet dat de bus al weg was tegen de tijd dat wij aankwamen.. tja, toch ongeorganiseerd aan het reizen. Gelukkig wees een politie-agent ons heel vriendelijk op het gemakkelijke gebruik van de Metro. Dus dat hebben we uiteindelijk maar gedaan. Dit was inderdaad super makkelijk en snel (vergelijkbaar met New York of Parijs voor degene die er geweest zijn) en de metro bracht ons dus ook super snel en bijna tot aan de deur van ons hostel in Litte India.
Een hostel is geen hotel, maar het is hier schoon en we hebben een kamer voor onszelf, dus niks te klagen.

Vandaag ook met de metro richting het centrum van Singapore gereisd, en zodra je Little India uit bent, kom je in een hele andere stad terecht voor je gevoel. Er staan gigantische gebouwen (New York-like) en er is een onwijs mooi en groot park om een oud koloniaal fort heen. Vandaag dus eigenlijk een beetje door stad en park gelopen, en ons heel gedurfd gewaagd aan lokaal voedsel bij de mac donalds.

Wat trouwens opvalt in zo'n gigantische stad als Singapore is dat alles er super georganiseerd is (op de indische markt in Little India na, wat een chaos en drukte!) en dat alles ook echt super schoon is. Nergens ligt vuil op de grond en zelfs kauwgom in je mond is verboden. Fietsen door het voetgangers tunneltje levert je 1000 singaporean Dollars aan boete op,(ongeveer 500 euro) en ook op vuil/rotzooi op de grond gooien staat een flinke boete.

Morgen gaan we weer door, ik denk dat we de ochtend nog door Singapore zullen reizen en daarna gaan we door naar Malacca in Maleisie (vast land), of we vliegen naar Kucing (ook Maleisie maar dan op het eiland).
Jullie horen het snel weer in het volgende berichtje!

xx Regien

• 18 Juli 2010 - 15:24

Melissa:

Hey Regien!
    Echt super om te lezen, ik kijk uit naar jullie volgende verhalen!!
    Lekker genieten daar hoor, want de tijd gaat voorbij vliegen;)
    Liefs Melissa

• 19 Juli 2010 - 11:00

Esther:

Hi Regien,

Leuk om al je verhalen te lezen! Ik kan hier ook op internet, dus ik kan mooi reageren. Wij hebben de 1e wedstrijd gelijk gespeeld en de rest gewonnen!

spreek je snel en groetjes aan vincent,

xx

• 09 Augustus 2010 - 10:08

Leonie:

Regien dit meen je niet!! een beetje een blog bij houden terwijl ik er niets van af weet ik .. ik loop nu al drie verhalen achter.. dit haal ik nooit in haha.. (je hebt mijn oude email ingevuld die ik eigenlijk per toeval ging checken..:P)X