Kuching - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Regien Vijzelaar - WaarBenJij.nu Kuching - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Regien Vijzelaar - WaarBenJij.nu

Kuching

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Regien

22 Juli 2010 | Maleisië, Kuching

Hallo allemaal,

Nadat we besloten hadden toch nog een nachtje in singapore te blijven, zijn we dinsdag doorgevlogen naar Kuching, een stad op het eiland deel van Maleisie. Daar ontmoetten we de eerste dag meteen een Duitse knul, die de eerste 2 dagen in Kuching met ons meegereisd heeft (of wij met hem net hoe je het bekijkt). De eerste dag in kuching hebben we rustig aangedaan en de stad een beetje bekeken, en de tweede dag (mede dankzij de duitse man) zijn we naar Bako National Parc afgereisd en hebben daar een hele mooie trek gemaakt door de Jungle! Voor mij was het echt de eerste ervaring in zo'n mooi en dicht begroeid bos! Heel gaaf. We hadden wel een vrij zware route, maar we hebben wel heel veel dingen gezien (die ik nog nooit gezien had, Vincent kon heel vaak vertellen wat of het precies was, met de ervaringen uit Indonesie en Mexico, weer leerzaam :) ) We hebben zelfs apen en een raar soort varken gezien.
Vandaag veel dingen geregeld in Kuching, en zodoende gaan we morgen een longhouse bezoeken! (een woning op palen (boven het water), zoals de Iban, een volk op Maleisie leven). Ook weer middenin de Jungle, we zullen een stuk met de bus en met de boot moeten reizen. We blijven daar een nacht en mogen zo de dagelijkse dingen meemaken van de Iban, en gaan dan de dag erna weer terug naar Kuching.
Vanuit Kuching gaan we dan zondag weer door naar Mulu, waar we een aantal grotten willen gaan bekijken. Het is nog niet zeker of we daar een onderkomen voor de nacht zullen hebben, maar als het goed is horen we dat morgen ;) Laten we hopen van wel, want de vlucht hebben we al geboekt!

Ik hou het hierbij, want moet m'n tas nog inpakken voor de tocht van morgen!!

xx Regien

• 22 Juli 2010 - 20:52

Hans Rokebrand:

Hoi Regien, mooi tripje ben je aan het maken wij zijn jaloers op je reislust en de vele mooie dingen die je ziet. Nog heel veel plezier. Doe voorzichtig en tot ziens weer in Nederland...maar voor die tijd hoop ik nog veel mooie verslagen van je te lezen. Groetjes Hans en natuurlijk Mies en Leonie

• 23 Juli 2010 - 00:08

J To The P:

eeey chicka, en vincent.

nice om je storys te lezen, best wel jaloers:P!.

de meeste mensen zeggen doe voorzichtig, ik zeg doe geen dingen die ik ook neit zou doen! dus kortom alles:P! hoop dat je onderdak heb gevonden iig, tot horens

ps ben nog niet in je huiske geweest

XX

• 23 Juli 2010 - 05:46

Marian Schop:

Hoi Lieverds,
    Dat klinkt goed allemaal, wat een ervaring Regien! Dat neemt niemand je meer af!Regent het nu veel daar?Geen last van de warmte?Zoals altijd doe voorzichtig en genieten!O ja Es zit in de winnaarspoule, ze gaan het nu heel zwaar krijgen. Vandaag verplaatsen ze naar SEOUL(17 miljoen inwoners onvoorstelbaar,volgens mij alleen maar hoogbouw)
    Dikke kus de Schoppies

• 23 Juli 2010 - 08:47

Diny:

he regien en vincent, nou zo te lezen vermaken jullie je uitstekend daar! blijf genieten en tot ergens in september! :) xx

• 25 Juli 2010 - 20:20

Afra En Siem:

Hallo Regien en Vincent,
    Dat gaat goed! Eeen week op reis en al heel veel gezien. Belangrijker nog: Geen verstoring van de darmflora en -fauna. Als je zelfs de plaatselijk mc donalds hebt overleefd (in Nederland kom je er zelfs niet zonder kleerscheuren vanaf) dan is de inwendige mens in zeer goede conditie. Houden zo.
    In onze inmiddels gedateerde wereldatlas houden we de plaatsen bij. Mulu wordt als 2300 m hoge berg aangegeven en jullie gaan daar de grotten in. We zijn benieuwd naar de belevenissen aldaar, maar eigenlijk meer naar het bezoek bij de plaatselijke bevolking.
    Hadden die geen mensenhoofden op het menu? Het is te hopen voor jullie dat de eetgewoonte is veranderd en dat daar een mega mc donalds staat.
    Wij hebben een week werken in de wijngaard achter de rug. Het was heel mooi weer en we waanden ons in Frankrijk met een groot verschil: er was gelukkig geen woord frans bij. Enfin de basis voor een goede wijn is weer gelegd. De oogst van vorig jaar is ook omgezet in wijn. Een enigszins koppige afdronk op maandagochtend, maar dat kan ook een andere oorzaak hebben gehad.
    Hee, nog veel reisplezier
    Groetjes Afra en Siem

• 09 Augustus 2010 - 10:11

Leonie:

Zelfs mijn ouders wisten dat je een blog bij hielt! Mijn vader heeft dus gelogen ..ik had nog helemaal niets gelezen... een beetje mijn naam onder een bericht zetten..X