Dag 1, 28 juni zondag - Reisverslag uit Saint-Just-Luzac, Frankrijk van Regien Vijzelaar - WaarBenJij.nu Dag 1, 28 juni zondag - Reisverslag uit Saint-Just-Luzac, Frankrijk van Regien Vijzelaar - WaarBenJij.nu

Dag 1, 28 juni zondag

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Regien

29 Juni 2009 | Frankrijk, Saint-Just-Luzac

Om iedereen een beetje een eerste indruk te geven van alles hier!
De reis is onwijs goed gegaan, we vertrokken om 05.00 uit schagen en kwamen hier aan in Saint-Just-Luzac om 16.00, dus 1100 km in 11 uur inclusief stops! We zijn: ik, Shantum, (m’n klasgenootje met wie ik hier de aankomende 2 maanden ga doorbrengen en werken) en m’n ouders.
Nu had ik een best wel een ‘streng’ of beter gezegd kortaf telefoon gesprek gehad met de bazin hier, en had dus een strakke planning en georganiseerde aankomst verwacht, maar dat was echt alles behalve dat!
We moesten met naam, contract en al uitleg geven dat we hier kwamen werken, nadat ze dat uiteindelijk begrepen hadden (uitleg in engels nederlands en Frans zowat) Zou iemand ons begeleiden naar de stacaravans waar het personeel verblijft, had meneer tot 2 keer toe de verkeerde sleutel mee, hij ging alle huisjes af met die sleutel om uit te proberen op welke deur hij paste! Alvast lachen natuurlijk! (en ja we kregen escorte inclusief golfkarretje hoor naar onze stacaravan), die we trouwens heel relax met z’n 2en mogen delen!)
Verder, de camping ziet er goed uit! Groot zwembad, en verder goed onderhouden park. Ook het restaurant en de receptie (onze toekomstige werkplek) zien er mooi en vrij nieuw uit. In tegenstelling tot onze stacaravan, die duidelijk leeg heeft gestaan van september tot april, want allerlei nieuwe (levende en dode) bewoners hadden zich er duidelijk in gevestigd. Dus eerst een flinke schoonmaak gehouden om de beestenboel van slakjes, vliegen, torren, stof en spinnen weer buiten de deur te krijgen.;)
Verder ook strand en supermarkt dichtbij. 4 en 2 km vanaf de camping.
Maar we gaan morgen verder op verkenning, en hebben dan ook gesprek met de bazin, die ons ook wegwijs zal maken in ons werk wat we vanaf woensdag mogen gaan verrichten.
Groetjes vanuit France! Xx Regien

• 29 Juni 2009 - 16:56

Anouk:

Hee Regien & Shantum! Wat leuk dat jullie samen in France zitten! Lekker op een camping werken, dat lijkt me ook wel wat :) Geniet er van, en succes. Liefs Anouk

• 29 Juni 2009 - 17:19

Vincent Bijman:

Wha! hee lieverd! super leuk om te horen van die chaos, je weet dat ik daar groot fan van ben. Ik heb net je emailtje gehad, helemaal blij hier :D Ga ik zo een heel lang verhaal op typen. Wel ranzig van je caravan, maar dat loopt wel los zo te horen. Zolang er geen bedbugs inzitten gaat het heel goed. (Die had ik in Indonesie in mn Cardbox Hotel) Kriebellll :S

Mijn site gaat binnenkort ook weer online, en zal ff een groot deel van je fam. toevoegen op de mailinglist.

Love you, Kusje, Vinnie. Mis je nu al, drama...

• 29 Juni 2009 - 17:39

Diny:

he regien, top om te lezen dat je reis er heen goed is verlopen! Succes met je eerste werkdag! liefs!