Lombok & Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Regien Vijzelaar - WaarBenJij.nu Lombok & Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Regien Vijzelaar - WaarBenJij.nu

Lombok & Bali

Door: Regien

Blijf op de hoogte en volg Regien

14 Augustus 2013 | Indonesië, Ubud

Laatste berichtje vanuit Bali!

Nou, we hebben de boottocht van Flores naar Lombok overleefd hoor! Vier dagen met 18 man op een boot is toch wel lang (zeker die keer dat we ’s nachts doorvoeren heeft Regien meer van de (zieken)boeg gezien dan van haar matras), maar niets te klagen verder, want de snorkelstekken waren mooi, het weer was super EN we hebben Komodoveranen gezien op zowel Rinca als Komodo-eiland!

Na vier dagen varen, kwamen we rond 12 uur ’s middags aan op Lombok, wat precies tegelijk viel met het einde van de Ramadan. Hierdoor reden er weinig taxi’s en viel onze doorrit iets duurder uit dan gepland. Gelukkig konden we een taxi delen met een Frans stel en zaten we diezelfde middag nog in Kuta aan het strand. Hier drie heerlijke dagen gehad met zon, zee, strand, cocktails en wederom een brommeravontuur (deze keer zonder verdwalen, we worden er steeds beter in :P).

Vanuit Kuta Lombok zijn we naar Bali gereisd en omdat we onze portie ‘bootje varen’ wel gehad hadden, besloten we voor de snelle optie te gaan en gingen we met een heuse speedboot de zee over van Lombok naar Bali. We werden meteen afgezet op plek van bestemming: Amed. In Amed (Oost-Bali) hebben we gedoken in/om een gezonken voorraadschip uit de WOII. Voor Vincent was dit de tweede keer, maar voor Regien was het een nieuwe en bijzondere ervaring!
Na deze duikervaring zijn we naar Ubud gereisd, waar we nu voor de tweede dag zitten. We hebben een super luxe kamer met uitzicht op rijstvelden en een zwembad naast de deur dus het is weer een straf om hier te zitten. Ubud is het shopparadijs van Bali en Regien heeft dan ook al een nieuwe jurk geshopt. Gelukkig is er in Ubud veel meer te doen dan alleen winkelen en hebben we vanmorgen een mooie wandeling gemaakt in de omgeving en gaan we vanavond een traditionele dansvoorstelling bekijken.
Vincent kreeg toch kriebels en is op dit moment versiering aan het shoppen voor de Turbo Twin Tegenwindauto, want ook in Indonesië komt de Race steeds dichterbij. Voor wie het leuk vindt: zaterdag 24 augustus wordt de tegenwindrace gehouden op de Dijk in Den Helder (voor meer info over het team en de auto die Gerard en Vincent gemaakt hebben: http://www.facebook.com/broersmultiserviceracingteam en voor het evenement zelf: http://www.windenergyevents.com)

Wij gaan nog een dagje genieten in Ubud en dan door naar onze laatste bestemming in Zuid-Bali: Bingin, waar we hopen een aantal mooie tempels te bezoeken en nog een laatste duik te maken. Vandaaruit zullen we de 19de naar Denpasar reizen voor het vliegende apparaat dat ons weer naar Nederland zal brengen. Tot 20 augustus!!

Groetjes Vincent en Regien

• 14 Augustus 2013 - 14:25

Marian:

Wat een leuk hutje!! Nog even genieten de laatste week. Succes 24 augustus Vincent.
    Groetjes Marian