Van alles wat - Reisverslag uit Saint-Just-Luzac, Frankrijk van Regien Vijzelaar - WaarBenJij.nu Van alles wat - Reisverslag uit Saint-Just-Luzac, Frankrijk van Regien Vijzelaar - WaarBenJij.nu

Van alles wat

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Regien

04 Augustus 2009 | Frankrijk, Saint-Just-Luzac

Heej allemaal!

Hier weer even een teken van leven uit France. Het gaat nog steeds goed, ook op het werk. We draaien op een doordeweekse avond gemiddeld 100 man en in het weekend rond de 190. Dus we vervelen ons niet.
Verder worden er overdag voor het werk, en snachts na het werk nog steeds leuke dingen gedaan! Van dagjes strand, hertjes voeren en uitgaan tot een klimavontuur tussen de bomen op redelijke hoogte.
Nu wel met de hele groep collega’s een officiële bijeenkomst gehad met de baas en bazin van de camping. (naar aanleiding van een verjaardagsfeest 20 man in 1 caravan)
Er was toch nog steeds wel geluidsoverlast, en er hadden zich een aantal mensen zich al meermalen verslapen, doordat ze de avond ervoor tot te laat (of tot te vroeg:P) te stappen waren geweest, of gewoon te laat zijn gaan slapen, en dat werd niet meer gerespecteerd. Er waren bijvoorbeeld 2 mensen van de animatie die mee waren te stappen tot 06.00 en vervolgens weer om 10.00 aan de gang moesten, ja dat werkte toch niet helemaal. (gelukkig begint mijn werkdag iedere dag om 18.00)
Verder was er nog een heleboel onzin. Maar het komt er op neer dat we ’s avonds niet meer met meer dan 2 man per stacaravan mogen zitten. Dus nazitten na het werk is gewoon verboden. En ze hebben de tweede ontslagen om geen reden. Eigenlijk alleen maar omdat hij tijdens de bijeenkomst een weerwoord had, omdat ze ons nu wel van alles verbieden, maar niet met een oplossing komen. Het rommelt hier dus wat.
Verder kayak surfing op de planning staan voor morgen! En het duiken vorige week woensdag was een hele bijzondere ervaring! Maar ook nog wel een beetje benauwd, ik moest erg wennen aan de manier van ademhalen, maar toen dat goed ging, met m’n duikinstructeur een potje tennis gespeeld onder water! Verder alle trucjes geleerd die je met een duikpak kan uithalen, en uitgevonden dat je niet moet lachen onderwater (haalt zo lastig adem:P)

Het is hier nu ook al ruim een week stralend mooi weer. Staat voor vandaag dan ook zon, zee en strand op de planning. Hoe is het weer bij jullie in Nederland?
De foto’s spreken voor zich denk ik! En tot snel weer!
Kus Regien

• 04 Augustus 2009 - 15:07

Jef:

eey gien!

leuk verslag, beetje gek dat ze die tweede ontslagen hebben dan maar, ze maken de sfeer er niet gezelliger op voor jullie en dat jullie geluid maken, tjah, dat is toch niet gek als je daar toch min of meer ook op vakantie komt!

strand ziet er wel erg relaxed uit zeg! dat outdoor dan weer iets minder, damn das hoogh!

nou jah, gedraag je, spreek je snel!

xxx Jef

• 04 Augustus 2009 - 15:11

Diny :

he, zo te lezen vermaak je je nog uitstekend daar, blijf genieten he? De maand augustus is al weer aangebroken, wat gaat de tijd toch weer snel! liefs x diny

• 04 Augustus 2009 - 18:21

Esther:

Hi Nicht,

Wat een raar verhaal joh! Nou jij staat je mannetje wel hoor!! Ik ben ook net terug van vakantie en zit nu alweer in papendal om te trainen:S. Beetje jammer, maar ja dat begint ook weer. Spreek je snel,

xxxxxxxxxx

• 05 Augustus 2009 - 20:53

Afra En Siem:

Hoi Regien,
    Ja hallo zeg, duiken is een serieuze sport en daar kan niet bij gelachen worden (dat zegt iemand met watervrees) Toch goed van je dat je met duiken bent begonnen. En... is er al iets antieks opgedoken?
    Goh, dus jullie moesten door le patron tot de orde worden geroepen. Ik kan me daarbij veel voorstellen. Met 20 personen in een caravan, bedoeld voor 2 bewoners, is vragen om problemen in de vorm van steamy windows en losknallende klinknagels.
    Maar je toch al ruime kennis van de Franse taal is waarschijnlijk aangevuld met nieuwe woorden. Dat is dan mooi meegenomen.
    Ons weer is super. Een paar dagen boven de 25 graden. Dus dat worden strandbezoekjes, niet te lang in de zon bakken, want dat mag niet van onze weervrouw.
    Hou de sfeer er nog lekker in en groet

• 06 Augustus 2009 - 00:05

Vincent Bijman:

hee lief!!!
    leuk foto's, altijd fan van!
    leuk om weer te lezen hoe t weekie verlopen is. Er komt vast een mooie/creatieve oplossing voor dat nadrinkverbod. Want de sociale skills zijn een secundaire arbeidsvoorwaarde voor je werk daar :D haha

Die acrobatenacties in de bomen weet ik neit helemaal, lijkt me vrij spannend als ik t zo zie.

Hier alles nog onder controle, zo moet ik een keukenprins uithangen schijnt t. Mike heeft me goede tips gegeven over hoe je dat kunt vermeiden, dus dat ga ik uitproberen.

Mis je! over 9 dagen benk alweer op holland.

Dikke kus, Vin