lang verhaal - Reisverslag uit Saint-Just-Luzac, Frankrijk van Regien Vijzelaar - WaarBenJij.nu lang verhaal - Reisverslag uit Saint-Just-Luzac, Frankrijk van Regien Vijzelaar - WaarBenJij.nu

lang verhaal

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Regien

24 Juli 2009 | Frankrijk, Saint-Just-Luzac

Bonjour tout le monde!
Comment ça va? Ici ça va bien ! Oké voor alle niet-fransozen onder ons ga ik nu weer over op het Nederlands ;)
Dit weekend komen er in totaal ruim 200 mensen aan, en daarmee zit de camping dan ook echt vol. Het zal dus nog wel even een tikje drukker worden dan het de afgelopen weken al geweest is. Het record aan mensen wat ze vorig jaar gedraaid hebben in het restaurant was 247, wij hadden er al 217 vorige week zondag, dus ik bereid me voor!
Verder is mijn pinpas weer heel binnengekomen over de post, dus heb ik weer beschikking over geld. Erg prettig. Gisteren te stappen geweest met een groep van bijna 20. Erg gezellig! Veel gedanst, en ja, dat doen ook alle jongens hier! Dus heren in Nederland, de dansvloer op, jullie kunnen nog wat leren van die Fransen hier!
Schokkender nieuws, de receptie is hier vorige week overvallen! Best wel eng. Want er zit niet echt iets dichtbij verder hier in de buurt van de camping dus het zijn echt mensen geweest met voorbedachten rade. Ze hebben de pinautomaat geforceerd in de receptie, hoe ze daar binnen zijn gekomen is nog steeds een raadsel , want alle deuren en ramen waren nog heel! Ook hebben ze 1 van de mannen van de security vastgebonden en meegenomen in de auto, en ze hebben hem na 5 km ergens in een veld weer gedropt. De man kon zichzelf gelukkig losmaken en is toen terug gelopen naar de camping. Verder geen ernstige verwondingen of schade, maar de schrik zat er goed in!
Donderdagavond gaat ons animatieteam Shrek opvoeren in toneelstuk uitvoering! Ik heb al een aantal repetities bijgewoond en de kostuums gezien, het gaat er volgens echt heel gaaf uitzien! Verder bij dit blog wat foto’s dus van onze Shrek, en een groepsfoto, voor zover herkenbaar, want hij is gemaakt voordat we met z’n allen te stappen gingen!:P

Het weer is hier net als in Nederland, wisselvallig. Afgelopen donderdag onwijze onweer gehad, en vrijdag ben ik dan weer de hele dag op het strand geweest. Goed voor de afwisseling.
Ook hebben de engelsen die hier werken voor de organisatie van Canvas hun allerlaatste waarschuwing binnen gekregen vanwege geluidsoverlast. Vanmorgen is 1 meisje dat werkte voor French Freedom Mobilehomes overgeplaatst naar een andere camping, ook een engelse. Maar we moeten er nu dus toch wel erg om gaan denken met z’n allen. Hoewel engelsen en Ieren wel een uitzondering vormen, wat kunnen die lui drinken en dronken zijn joh!

Hoe gaat het daar bij jullie in Nederland? Nog nieuws, nog roddels?;)
Voor alle andere mensen, Jeroen, Adinda, Roy, Janneke, pap, Liset, Mats, Mette en Jard, allemaal heel veel plezier op jullie vakantie en een goede reis!! En Adin, ik hoop dat wij elkaar nog eventjes zien in France!
Tot de volgende keer!!
Groetjes Regien

• 24 Juli 2009 - 16:46

Conny:

Hé wijfie,

eindelijk gevonden. Zo te lezen heb je het onwijs naar je zin. Errug leuk de foto's en verhalen. Wij zijn net terug van Spain. Heerlijk gehad en nu maandag weer te werk, bleh. Scoob heeft het hier naar d'r zin en gaat ook goed. Donderdag hebben we oma verhuisd. Ze heeft de eerste nacht goed geslapen en is helemaal blij. Twee nieuwe ogen geen bril meer en een nieuw huissie, kan niet beter toch? Nou ik bericht gauw weer nu kan ik het vinden. Heel veel plezier en tot gauw. Kus tanteje en natuurlijk ook de groeten van de mannen.

• 24 Juli 2009 - 20:46

Afra En Siem:

Heee Regien is weer on the air. Gelukkig en alles gaat prima zo te lezen en te zien
    Wij dachten dat je inmiddels was vertrokken naar een rustiek dorpje in de Ardeche met van die verlaten postduiventils (alles gaat immers per email) een enkele boulanger en vigneron, waar je overigens lekker stokbrood en wijn uit een plastic jerrycan kan kopen. Maar niets van dat alles. Nog steeds hard aan het werk en uiteraard uitgaan. Een overval meemaken lijkt ons een slechte ervaring en wij hopen dat deze gebeurtenis je werkplezier daar niet verknalt.
    Dat Engelsen thee drinken was toch al lang bekend?
    Tot nu toe hebben wij het
    langs de kust qua zomer goed getroffen . Het is redelijk zonnig en de buien vallen aan de andere kant van het land.
    Het leven hier gaat z'n gewone gangetje, echt werken (afra,) pseudowerken (siem) af en toe naar het strand (kopje thee jaja).
    Blijf gezond en geniet ze
    groetjes

• 26 Juli 2009 - 13:15

Diny :

hey regien, volgens mij heb je t nog steeds naar je zin daar in La france! Blijf genieten he, voor je t weet zit je weer in NL liefs diny

• 29 Juli 2009 - 10:10

Bas:

Hey Nichie,

Zo wat een verhalen allemaal. Erg leuk om te lezen. En de foto's zijn ook goed gelukt!
    Het is zover begin september gaan we samen tennissen. Heb me gisteravond ingeschreven.
    Dus die tennisbaan moet je maar even uitproberen voor het ritme:P.

Geniet nog lekker in Frankrijk!! En ga vooral door met je leuke reisverslagen.
    Zie je bij de clubmix!!
    Groetjes Bas

• 29 Juli 2009 - 12:17

Oma Post:

Lieve Regien, we ome Wim en oma kijken even op jouw side. Oma vindt dit heel leuk. Bedankt voor je kaart. Oma is vorige week donderdag 23 juli verhuisd naar de Miede. Dit ging heel snel, met de middag was alles over. Je moet gauw komen kijken ik woon heel erg mooi en op stand. De mooiste plek in de Miede.

Liefs van oma en een dikke kus.

• 31 Juli 2009 - 04:28

Vinnie:

Hee mop!

super om te lezen allemaal weer, ben blij dak wat foto's erbij heb zo.

Stuur je zsm weer een mailtje, dikke kus, Vin!
    Honduras grensverhaal ging allemaal goed, geen problemen gehad.