Peru - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Regien Vijzelaar - WaarBenJij.nu Peru - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Regien Vijzelaar - WaarBenJij.nu

Peru

Door: Vincent en Regien

Blijf op de hoogte en volg Regien

10 Juli 2011 | Peru, Huacachina

Hoi allemaal!

Hier het eerste berichtje vanuit Peru. Na 18 uur vliegen zijn we veilig en wel geland in Lima, waar we de eerst 2 dagen gelogeerd hebben. Lima is overduidelijk een hoofdstad en was naar onze mening behoorlijk grijs en grauw. Vooral het eeuwig toeterende verkeer was hier een oorzaak van. Stoplichten kennen ze bijna niet, wie het eerst rijdt, wie het eerst maalt, zeg maar. Na het bezoeken van het presidenteel paleis en de kathedraal zijn we dan ook weer snel doorgereisd. Onze eerste stop na Lima was Paracas, een klein plaatsje aan de kust van Peru, waar een soort mini Galapagos eilanden ligt. Deze hebben we bezocht met een boottrip. Wat erg gaaf was! Er zitten daar echt honderden vogelsoorten (en vogelpoep), maar we hebben ook zeeleeuwen en pinguins gezien!
Vlakbij Paracas ligt ook een reservaat van, tja, zand en zout eigenlijk. Er is werkelijk helemaal niks in die omgeving daar, het is de droogste woestijn ter wereld, en ondanks dat het naast de zee ligt, groeit er echt helemaal noppes. Met een bustocht zijn we daar de woestijn in getrokken en hebben allerlei mineralen en kale vlaktes bekeken. Klinkt saai, maar als klein mensje in zo`n enorme leegte voel je je toch wel bijzonder. Voordat de echte verveling in het minidorpje begon toe te slaan zijn we weer doorgereisd naar Huacachina, een oase middenin de woestijn, met bijbehorende temperaturen, dus de eerste paar uur hebben we aan de rand van het zwembad doorgebracht. Het zit hier helemaal vol met backpackers en de omgeving bestaat uit duinen. Maar dan wel Schoorl-duinen XXL. Het is echt een gigantische zandvlakte met behoorlijke heuvels. Vanmiddag zijn we hier met een buggy doorheen gecrossed en hebben we gesandboard! Een soort snowboarden, maar dan over zandheuvels! Na twee hellingen oefenen ging het al aardig en na de derde en vierde helling werd Vincent door onze ´driver´ zelfs ´Pro genoemd! Dus we gaan morgen weer :)
Gezien de relaxte temperaturen, het zwembad en het sandboarden blijven we hier nog wel 2 daagjes. Daarna is het plan om door te reizen naar Nazca. Maar nu eerst eten!

xxx Vincent en Regien

• 11 Juli 2011 - 08:02

Lindy:

Hey!

Wat leuk om te lezen!! Argh... ik ben wel jaloers hoor! :-) Wat een fantastische verhalen weer, geniet ervan!! Ik kijk er naar uit om de volgende verhalen te lezen en jullie foto's te zien.

Heel plezier daar!
    Dikke kus en knuffel!

Lindy

• 11 Juli 2011 - 08:06

Marco&Sabine:

Vin&Gien,

Wat superleuk om van jullie te horen!
    Heerlijk om even van jullie reis mee te kunnen genieten :) Mooie plaatjes, vooral dat sandboarden ziet er spectaculair uit!
    Heeeel veel plezier met jullie verdere reis,

LIefs Marco &sabine

• 11 Juli 2011 - 08:16

Chantal:

Wat leuk om te lezen! En wat een zaligheid dat jullie nog zo lang weg zijn!
    Chantal

• 11 Juli 2011 - 11:27

Conny:

Hè kanjers, ziet er heerlijk en mooi uit allemaal. Genieten jullie maar lekker en ik volg jullie hoor. x
    O en de groeten van oma post

• 11 Juli 2011 - 13:58

Pim En Miek:

Hallo Vin en Regien,

Klinkt leuk! Wat een gave reis is het geworden dit jaar. Jullie hebben zo te zien nog heel wat moois in het vooruitzicht.

Mochten jullie nog last minute NYC tips willen, dan mailen jullie maar. Wij hebben het knap achter gelaten hoor.

Geniet van jullie reis.

Groetjes van ons..

• 11 Juli 2011 - 15:44

Gerard:

MMMM klinkt goed, verhuren ze er ook motoren???
    Maak er wat moois van..

Grts Gerard.

• 11 Juli 2011 - 20:50

Hans Rokebrand:

Hoi Regien en Vincent.

Mooie omgeving. Leuk dat zandsurfen in de XXL duinen. We hopen dat jullie nog veel plezier hebben veel groeten Hans en Mies.

• 14 Juli 2011 - 10:41

Leo:

ik maar denken dat jullie nog niet weg zijn!! Zitten jullie al in verweggistan!Klinkt allemaal goed!! ik heb nooit gedacht dat regien ooit haar ski"s even in de (zand)wilgen hing en op een snow(sand)board kwam.. wouw..peru doet wat met je ;)ik zie dat jullie nog 45 dagen weg zijn.. willen jullie dan met terugkomst alsjeblieft die zon meenemen.. het lijkt hier wel herfst.. :(xxx