week 3 en de laatste dagen - Reisverslag uit Roatán, Honduras van Regien Vijzelaar - WaarBenJij.nu week 3 en de laatste dagen - Reisverslag uit Roatán, Honduras van Regien Vijzelaar - WaarBenJij.nu

week 3 en de laatste dagen

Blijf op de hoogte en volg Regien

13 Augustus 2016 | Honduras, Roatán

Hallo allemaal!

Hier weer een teken van leven uit Midden Amerika.
Door orkaan Earl hebben we langer dan gepland op Roatan gezeten. Maar dat was absoluut geen straf. Dankzij Earl met al zijn regen en wind heeft Regien haar Advanced cursus voor het duiken kunnen afmaken en heeft Vincent gewoon nog iets langer kunnen genieten van het tropische eilandje en nog twee extra duiken. We hebben het hier echt heel erg naar ons zin gehad. Vooral ook dankzij de mensen van de Diveshop. Stuk voor stuk relaxte en zeer vriendelijke mensen.

Na Roatan hebben we even flink doorgebeten en een busreis van 16 uur gemaakt om in een keer in León in Nigaragua te komen.
Leon zelf bood (naast hitte) niet zoveel bijzonders maar de vulkaan in de buurt bleek zeer geschikt om vanaf te boarden op een tot snowboard opgewaardeerd stuk hout.
De rest van de tijd in Leon heeft Vincent met hulp van een plaatselijke juwelier zelf een ring gemaakt voor Regien (iedereen blij :p) en hebben we gerelaxted bij het hostel (en zwembad) en onze boeken uitgelezen.

Na León zijn we naar Isla Ometepe gereisd. Een bijzondere plek (twee vulkanen middenin een zoet water meer). Waar we (tot Vincents grote vreugde) een motor konden huren om het eiland rond te crossen. Dit hebben we twee dagen met veel plezier (en een zere komt voor Regien) gedaan. Onderweg allerlei plekken bezocht van een waterval tot een vlindertuin.

Inmiddels zijn we in Costa Rica, in Monteverde waar het vandaag het plan was om een wandeling te maken door het tropisch regenwoud, maar waar we helaas dankzij Costa Rica niet aan toegekomen zijn. Om een lang verhaal kort te maken... doordat Costa Rica erg gericht is op Amerika accepteren ze bijna alleen maar Visa en laten wij nu een Mastercard en maestro hebben... Kortom geen geld voor ons volgens de banken hier...

Gelukkig hoorde een zeer vriendelijk Duits stel ons verhaal aan en waren zij zo aardig om voor ons geld te pinnen!!! Super lief! We kunnen hiervan in ieder geval eten en slapen. We hebben de bank in Nederland inmiddels gebeld en als het goed is kunnen we morgen bij een bepaalde bank iets van geld opnemen met de credit card zodat we toch nog kunnen wandelen :).

We vliegen maandag vanaf San José weer naar huis. Dus dinsdag ergens weer op Nederlandse bodem.
Bedankt voor al jullie reacties, appjes en andere berichten!

Xx ons

• 13 Augustus 2016 - 07:25

Ang:

Super tof! Alleen balen dat je geen geld kan opnemen

• 13 Augustus 2016 - 09:39

Marijke Of Jacob Jan Blom:

Mooi verhaal! veel plezier nog komende dagen. gr JJ

• 15 Augustus 2016 - 10:45

Shantum:

Eeeuh, ring gemaakt? Betekent dit dat jullie nu BFF''s zijn? Of is het gewoon een casual cadeautje?

• 15 Augustus 2016 - 13:08

Regien:

Ha shan! We waren toch al BFF's ;)
    Maar inderdaad gewoon voor de fun!

• 15 Augustus 2016 - 14:18

Shantum:

Wel leuk hoor! Veel plezier nog en succes.