semana dos ! - Reisverslag uit Roatán, Honduras van Regien Vijzelaar - WaarBenJij.nu semana dos ! - Reisverslag uit Roatán, Honduras van Regien Vijzelaar - WaarBenJij.nu

semana dos !

Blijf op de hoogte en volg Regien

02 Augustus 2016 | Honduras, Roatán

Hoi allemaal!

Hier weer een kort berichtje uit inmiddels Honduras.
Na de ruïnes van Palenque hebben we via een prachtige omweg (gratis volgens de buschauffeur) San Cristobal de las casas bezocht. Een gezellig klein stadje wat hoger in de bergen waardoor het er s'avonds behoorlijk afkoelt (ook wel eens lekker na de verzengende hitte in Tulum).
In San Cristobal vooral de omgeving bezocht waar er nog inheemse bevolkingsgroepen leven met hun eigen leefstijl. Zelfs de regering bemoeit zich weinig met hen.

Na San Cristobal de grens overgestoken naar Guatemala waar we een aantal nachten in Antigua hebben geslapen. Een erg leuk stadje met veel mooie natuur in de omgeving. We hebben hier onder andere de vulkaan Pacaya beklommen!

Vervolgens hebben we een lange busreis gemaakt om in Honduras te komen waar we eergisteren met de boot zijn overgestoken naar het eiland Roatan. Hier zitten we nu in ons eigen mini paradijsje! We hebben een hutje met eigen keuken en lopen zo naar het strand. De duikshop zit ook om de hoek. Gisteren al een mooie duik gemaakt met veel vis en 3 schildpadden, vandaag op naar een nieuw onderwater avontuur. Regien gaat proberen haar Advanced cursus hier af te ronden.
Gisteren ook een scootertje gehuurd dus we gaan vandaag het eiland verkennen.

Onze volgende stop wordt Nicaragua.
Tot dan!
Groetjes ons

• 03 Augustus 2016 - 18:03

Tanteje:

Klinkt goed alllemaal...veel plezier nog x

• 06 Augustus 2016 - 14:57

Shantum:

Klinkt vet Regien en Vincent!
    Veel plezier daar!

• 10 Augustus 2016 - 21:00

Afra:

Wat leuk om weer even te lezen hoe het met jullie gaat. Wel enorm mooi die onderwater filmpjes.
    vanuit Sint Maartensbrug